Monday, January 21, 2008

paivakirjojen juttuja

***
Nama ihanat chimpit oli yhteen aikaan mun lemppari kortit. Aina olin kortteja ostamassa.
***
***
HK:lla olin kahtena kesana toissa saastamassa rahaa niihin Italian reissuihin. Siella oli hauska olla tyossa kun oli nuorta porukkaa ja aina juttu lensi. Niin, ja joskus ne nakitkin. Jos joku muistaa saaneensa oudon makkarapakkauken vuosina 1985 ja 1986 niin se oli varmaan meidan syyta. Valilla yllatettiin seinan toisella puolella olevat makkarapakkausten laatikoihin laittajat laittamalla ties sun mita niihin makkarapaketteihin. Kumihanskoja, pikkuruisia makkaranpalasia... Hauskoja muistoja.
***
***
Keraan postimerkkeja. En mitenkaan arvon vuoksi. Ihan vaan omaksi huviksi. Mulla on kansio ja Suomen postarit on kaikkein rakkaimpia. Nykyaan kun tosi harvoin saa kirjeita niin postaritkaan ei lisaanny. No, ei se koskaan ole ollut mikaan vakava harrastus.
***
***
Kirppu teipattuna mun Irlanti paivakirjaan!! Yhdessa meidan asunnossa todellakin oli kirppuja!! Mulla on bug fobia joten se oli karseeta aikaa mulle. Yhtena aamuna sitten herasin kun kainalossa oli kirpun purenta jalkia. Koko asunto piti "fumicate" eli kirppupulveria oli kaikkialla. Sina yona ei paasty muualle nukkumaan ja mun karsein Irlanti kokemus onkin kun nukuin pelkalla patjalla kirppupulverissa. Mun vahatalvitakki (Irlannissa kantsii olla vahattu talvitakki, pitaa kosteuden poissa ytimista) oli vaan mun ja kirppupulverin valilla. Nyt nauran asialle mutta se oli kylla karsee kokemus!
***
***
Tama sopiikin hyvin kirppukuvan jalkeen. Koettelemukset kasvattaa, opettaa ja silleen. Tarpeen ovat vaikkei niita ole kiva kayda lapi.
***

4 comments:

  1. Voi kuule, omienikin vanhojen päiväkirjojen sivuilta ja niiden välistä löytyy yhtä sun toista. Nyt hymyilyttävät kovasti vuosien jälkeen ja suurimman osan jo autuaasti unohtanutkin.

    Pitäisköhän jo heti huomenna kaivaa omat omituisuudet esille? :)

    ReplyDelete
  2. Ihania juttuja. Mulle tulee noista mieleen omat päiväkirjat. Mäkin teippasin päiväkirjaan esim. Ranskan reissulta Versaillesin puutarhasta kasveja. Samaten tuo kesätyöpaikkajuttusi toi mieleen omat kesätyöni. Parhaan kaverini kanssa oltiin Hesassa sairaalan keittiössä, ja saattoivat potilaat saada hiukan kummallisia lounaita sinä kesänä, kun liukuhihnalla olo oli yhtä kikatusta.

    ReplyDelete
  3. Hauska kirpputarina ja vielä liiskattu kirppu muistona:)

    ReplyDelete
  4. Ihania nää päiväkirjamuistelut!

    ReplyDelete

Thank you for taking the time to comment! :)